محمدامين محمديانمحمدامين محمديان، تا این لحظه: 13 سال و 1 ماه و 9 روز سن داره

محمدامين، يه گل پسر، يه تاج سر

آرام كردن گریه كودك

1392/7/12 1:04
197 بازدید
اشتراک گذاری

آنچه در زیر می آید چند روش است که شما می توانید گریه های کودکتان را آرام کنید . این روش ها ممکن کمی خسته کننده باشد ولی باصبر و تمرین متوجه خواهید شد که موثر است .

 

بهترین راه برای آرام کردن فرزند بی قرارتان چیست ؟ 

آنچه در زیر می آید چند روش است که شما می توانید گریه های کودکتان را آرام کنید . این روش ها ممکن کمی خسته کننده باشد ولی باصبر و تمرین متوجه خواهید شد که موثر است .

 

فرزند خود را قنداق بگیرید : این کار را با یک پتو نازک و بزرگ انجام دهید . اینگونه کودک احساس آرامش می کند .

کودک را بغل بگیرید : بچه را روی بازویتان بگذارید طوری که یا به سمت چپ یا روی شکمش باشد . به آرامی پشتش را بمالانید . اگر بچه به خواب رفت به آرامی او را به پشت در تختش بخوابانید .

استفاده از یک صدای ملایم : این صداها بچه را به یاد محیط داخل رحم می اندازد . صداهایی مثل صدای ماشین لباس شویی و یا فن ویا صدای ظبط شده ضربان قلب می تواند کودک را آرام کند .

راه بردن کودک : حرکات آرام کودک را به یاد حرکات داخل رحم می اندازد .

از زیاد شیر دادن پرهیز کنید : از هر شیر تا شیر دادن بعدی باید دو الی دو و نیم ساعت فاصله باشد .

استفاده از پستانک : در فواصل شیر دهی از پستانک استفاده نمایید . یا می توانید بجای آن  انگشت شستش را مک بزند . بچه ها

پرهیز از برخی از غذاها : در بچه هایی که شیر مادر می خورند تغییر رژیم می تواند بچه را آرام نماید . گاهی با نخوردن محصولات لبنی و کافئین توسط مادر  بچه کمتر گریه می کند . ولی اگر تغییری در ناآرامی بچه حاصل نشد لزومی به تغییر رژیم مادر نیست . اگر بچه شیر خشکی است از پزشک اطفال خود بخواهید شیر خشکش را عوض کند . این تعویض در خیلی از موارد موثر است .

محدود کردن خواب روز : بچه نباید بیش از سه ساعت در روز بخوابد . در شب وقتی بچه را شیر می دهید و عوض می کنید . اورا در اتاقی آرام با چراغ خاموش و بدون صدای تلویزیون قرار دهید .

 

اطلاعات مهم برای پدر و مادرها :

اگر خسته و عصبی شده اید از یکی از اعضا خانواده بخواهید که مدتی از کودک مراقبت کند و به خودتان استراحت دهید . از تکان دادن شدید کودک پرهیز کنید .

 

اگر بچه شیرش را خورده و عوض شده او را در تختش بخوابانید و اجازه دهید برای ده تا پانزده دقیقه گریه کند . اگر احساس مشکل و افسردگی می کنید در این مورد با پزشکتان مشورت و صحبت کنید .

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

حسین
13 مهر 92 12:01
سلام وبلاگ بسیار زیبایی داری من تازه یه چت روم ساختم اگه میشه و ممکنه ادرس سایت و وبلاگ مونو لینککنید بعد بهم خبر بدین که شمارو لین کنم مرسی از همکاریتون applichat.ir اپل چت افتتاح شده بدو سریع بیا http://applechat.rzb.ir/ وبلاگ رسمی اپل چت سر بزنید لطفا