محمدامين محمديانمحمدامين محمديان، تا این لحظه: 13 سال و 1 ماه و 9 روز سن داره

محمدامين، يه گل پسر، يه تاج سر

روش هایی برای بهتر خواباندن کودک

1392/7/12 1:11
234 بازدید
اشتراک گذاری

امروزه به خاطر وجود تلویزیون و بازی های کامپیوتری بچه ها دوست دارندشب ها دیر بخوابند و خواباندن بچه ها به صورت یکی از بزرگترین مشکلات برای والدین درآمده است . 

 

در اینجا چند روش برای کمک کردن به والدین برای خواباندن فرزندانشان آمده است .

 

ثبت پیشرفت : روی دیوار یک جدول بچسبانید با چند خانه خالی هر وقتکودک به موقع خوابید آنرا علامت بگذارید و هر زمانی که تمام آنها پر شد کودک را بهپارک یا شهربازی ببرید . برای کودکان سه ساله پنج خانه خالی و برای بچه های پنج سالهده خانه خالی در نظر بگیرید .

 

صحبت درباره روز گذشته : در زمان خواباندن فرزندتان درباره کارهایی کهروز گذشته با  هم انجام داده اید صحبت کنیدو برایش از این اتفاق ها داستان بسازید و کمک کنید کودک این وقایع را به خاطربیاورد .

 

حالتی سحر آمیز بسازید : شما می توانید ستاره هایی درست کنید و دور وبر تخت کودک بچسبانید . و به او بگویید وقتی می خوابد در یک سفینه در حال پروازاست یا از او بخواهید ستاره ها را بشمارد تا اونها نیوفتد .

 

خواندن کتاب : وقت خواب برایش کتاب داستان بخوانید . یک قفسه کتاببرای اتاقش درست کنید و کتاب های کوچک بچگانه بگذارید و از او بخواهید قبل از خوابیک کتاب را انتخاب کند و برایش بخوانید . اینگونه خود بچه زمان خواب مشتاقانه بهتختخواب می رود .

 

نگویید . نشان دهید : بجای اینکه به کودکتان امر و نهی کنید تصاویریدرست کنید تا کارهایی که قبل از خواب باید کودک انجام دهد نشان دهد و وقتی برایمدتی این کارها را انجام داد برایش یک جایزه بگیرید .

 

افکار بد را دور بریزید : بیشتر کودکان از تاریکی می ترسند و از دیدنخواب هراس دارند . برای مقابله با این مسئله گوشه های اتاق را از از عروسک ها واسباب بازی های زیبا و جذاب برای کودک پر کنید و عروسک های حیوانات دوست داشتنی رادر اتاق بگذارید و به بچه ها بگویید آنها مراقبتان هستند و نمی گذارند حیوان هایبد در تاریکی به اتاق آنها بیاید .

 

زمان بندی مناسب : برای انجام تکالیف بچه ها و زمان خوردن شام زمانبندی مناسبی تنظیم کنید . ساعت یا موبایل خود را برای زمان شام و خواب تنظیم کنید. و روی این زمان بتدی جدی باشید .

 

قرار دادن زمان آزاد : برای اینکه کودک در تختخواب احساس راحتی کندزمان هایی به او اجازه دهید که مثلا برای آب خوردن یا رفتن به دستشویی از تختخوابخارج شود . و دوباره بعد از مدت کوتاهی به تختخواب خود برگردد .

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)