محمدامين محمديانمحمدامين محمديان، تا این لحظه: 13 سال و 1 ماه و 9 روز سن داره

محمدامين، يه گل پسر، يه تاج سر

در استفراغ به كودك خود آب بدهید

1392/7/12 1:15
188 بازدید
اشتراک گذاری

بزرگترین خطر برای بچه هایی كهاستفراغ دارند از دست دادن آب یا دهیدراتاسیون است . مخصوصا اگر همراه تب و اسهال نیز باشد .

 

 اگر استفراغ شدید باشد یا مدت زیادی طول بكشد سدیم و پتاسیم و كلر بدندفع می شود . این مواد معدنی نقش اساسی در انتقال ایمپالس های عصبی دارند و باعث انقباضعضلات می گردند و تعادل مایعات بدن را تنظیم می كنند .

 

اگر كودك یك یا دو وعده غذانخورد سلامتش را به خطر نمی اندازد بلكه این مهم است كه پیوسته آب بنوشد تا دچاركم آبی نشود .بچه های كوچكتر زود تر دچار كم آبی می شوند چون ذخیره آب بدن آنهانسبت به بچه های بزرگتر و بالغین كمتر است . به علاوه كوچكی بدن به این معنی استكه از دست دادن مقدار كمی از آب باعث كم آبی می شود .

 

پیوسته به كودكتان آب بدهید واگر میل به نوشیدن آب ندارد چند قطعه یخ به آب اضافه كنید . ابتدا هر ساعت 30 سیسی و سپس 60 سی سی آب بدهید تا زمانی كه به طور طبیعی خودش آب مورد نیازش را  بنوشد .

 

متخصصین اطفال از محلول هایی مثل ORS برای جایگزین كردن پتاسیم و سدیم استفادهكنند . این مهم است كه این محلول ها به طور آهسته آهسته داده شود .ممكن است بچه هادوست داشته باشند از نوشیدنی های تجاری استفاده كنند ولی دادن آنها باید با احتیاطباشد چون این نوشیدنی ها حاوی شكر است كه اسهال را بدتر می كند . اگر فرزندتان نمیخواهد آب ساده بخورد می توانید آب میوه یا نوشابه را نصف نصف با آب رقیق كنید و بهاو بدهید . اگر بچه شما ضعف زیادی دارد كه نمی تواند خوب بنوشد یا بی حال شده یاعلائم كم آبی را مثل خشك شدن دهان – كم شدن اشك و ادرار نشان می دهد احتیاج بهمراقبت های اورژانسی خواهد داشت . كه سریعا باید به پزشك مراجعه نما یید . 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)