محمدامين محمديانمحمدامين محمديان، تا این لحظه: 13 سال و 1 ماه و 5 روز سن داره

محمدامين، يه گل پسر، يه تاج سر

خود آموز بازیهای خلاقیت حرکتی (2)

1392/6/26 13:14
191 بازدید
اشتراک گذاری

کارتن

وسايل مورد نياز: موسیقی شاد

گروه سني: 3 تا 8 سال

هدف : تقویت خلاقیت ، افزایش تمرکز و دقت بر روی حرکاتانجام شده ،افزایش سرعت عمل،تقویت تصویر سازی ذهنی ، حفظ تعادل ، هماهنگی اندامهایحرکتی ، تقویت عضلات،تقویت عملکرد گروهی

 

چهار یا پنج کارتن را نزدیک هم قرار دهید و دو کارتن دیگرراکمی دورتر از آن چهار کارتن بگذارید. به کودک تفهیم کنید ، برگی است که باید دربین کارتن ها حرکت کند بدون اینکه برخوردی با آنها داشته باشد.

اگر این بازی را به صورت گروهی انجام می دهید، به بچه هابگویید هیچ برگی نباید به دیگری برخورد کند و همچنین باید مرتب به هم نگاه کنند تا حرکاتشان نیز شبیه هم  نباشد. شما می توانید با دستوراتی مانند "باد می وزد" ، " باد شدیدتر شد" ، " هوا آرام گرفت و باد نمیآید" حرکات بچه ها را به سمت تند و کند شدن سوق دهید.

 

سایه

وسايل مورد نياز: موسیقی ملایم/ طبل( یا هر وسیله صوتی کهنشانه ای برای تغییر حرکت  است)

گروه سني: 4 تا 10سال

هدف : تقویت خلاقیت ، افزایش تمرکز  و دقت بر روی حرکات انجام شده، تقویت عضلات،تقویت در تصویر سازی ذهنی و اجرا با اعضای بدن ، تقویت قوه بصری، هماهنگیاندامهای حرکتی

این بازی در گروههای  دو یا سه نفره انجام می شود. یک نفر را  به  عنوان رهبر انتخاب کنید. رهبر  همراه با  موسیقی ، حرکاتی را با کل بدنش در فضا ایجاد  کرده و بقیه، حرکات او را عینا تکرار می کنند و در واقع سایه او می شوند.وقتی موسیقی قطع شد ، در همان حالت خشک شده و با شروع دوباره موسیقی ، به کار خودادامه می دهند.

 

منبع : خود آموز بازیهای خلاقیت حرکتی - نویسندگان : ندا نصیری - لادن نصیری

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)