محمدامين محمديانمحمدامين محمديان، تا این لحظه: 13 سال و 1 ماه و 6 روز سن داره

محمدامين، يه گل پسر، يه تاج سر

مدیریت و برنامه ریزی کاربردی در جلسه کنکور

1392/6/26 13:14
156 بازدید
اشتراک گذاری

 

1-   سؤالات را به همان ترتیبی کهدر دفترچه آمده، پاسخ دهید ، زیرا ترتیب سؤالات در آزمون ، امری حساب شده و دقیقاست. بسیاری از شرکت کنندگان برای اینکه وقت کم نیاورند ، ترتیب پاسخ گویی بهسؤالات را عوض می کنند. این مساله علاوه بر آنکه ممکن است  باعث به همریختگی ذهنی شما  شود  ، موجب افزایش درصد خطا نیز می گردد. مثلا ممکناست با جا به جا زدن یک جواب ، تعداد زیادی از سوالات را اشتباه پاسخ دهید و همینامر سبب افزایش درصد های منفی شما گردد.

2-  گاهی اوقاتیک یا دو سوال از یک درس، در صفحه دیگری قرار می گیرد . با دقت به بررسی همه صفحاتبپردازید تا خدای نکرده سوالی از چشمتان دور نماند.

3-  داشتن سرعت عمل یکی از نکات ضروری برای  موفقیت در کنکور است اما این سرعت عمل نبایدباعث افزایش درصد خطا شما گردد. برای دروس و یا مباحثی که نیاز به تمرکز و تفکربیشتر است ، وقت کافی بگذارید. همچنین از عجله کردن و ایجاد استرس در خود بپرهیزید .

4-  به افعال سوال ، خوب دقت کنید. دربسیاری از سوالات،سریع خواندن ،باعث اشتباه در درک  افعال مثبت و منفی مانند " است ،نیست" ، "می شود، نمی شود" و... می گردد که معنی کل سوال را تغییر داده و سبب اشتباه جواب دادن ، میشود.

5- پس از هر ده سوال ، شماره تست ها را با پاسخنامه خود تطبیق دهید. پاسخنامه های  کنکور به صورت ده تاییدسته بندی شده است. بنا براین برای جلوگیری از اشتباه ، در پایان هر ده تست ،شمارهسؤال را با شماره هایی که در پاسخ نامه علامت زده اید ، مقایسه کنید تا در صورت بروزاشتباه ، جبران آن راحت تر و درصد خطا کاهش یابد.

6- در زیر کلمات کلیدی در سوال خطبکشید. کلماتی از قبیل " معمولا، گاهی ، به ندرت ، شاید، همیشه ، هرگز و..." می تواند تمام معنای سوال را تغییر داده و شما را به اشتباه بیندازد. ایننوع کلمات در امتحانات چند جوابی اهمیت خاصی دارند.

7- اگر مبحثی را خوب نخوانده اید، از سوالات آن بخش بگذرید و وقت خود را هدر ندهید. مطمئن باشید داوطلبان زیادی همانندشما هستند که نتوانسته اند چند مبحث را بخوانند. بدون راه دادن نگرانی به خود ، بهسراغ سوالات مباحث بعدی رفته و در صورت وقت اضافی در انتهای کار ، به سراغ اینسوالات بر گردید.

8- از پاسخ دادن سوالات در دفترچه سوالات بپرهیزید.برخی از داوطلبان برای جلوگیری از اتلاف وقت ، پاسخ ها را درون دفترچه سوالاتعلامت می زنند تا یکجا وارد پاسخ نامه نمایند. این کار اصلا صحیح نیست و ممکن استبه دلایلی از جمله کمبود وقت ، فرصت وارد کردن تمام پاسخها را به پاسخ نامه نداشتهباشید .

9-درآزمون های چهار گزینه ای معمولاً  دو گزینهشباهت زیادی به هم دارد و ممکن است داوطلب با خواندن اولین گزینه، آن را صحیحبداند و همان را انتخاب کند . در واقع  ازخواندن سه گزینه دیگر صرف نظر کند.برخی فکر می کنند که با این کار در وقت خود صرفهجویی می کنند در صورتی که این مساله  میتواند به ضرر شما تمام شود.

10- اگر در پاسخ گویی به چندتست پشت سر هم دچار مشکل شده و نتوانستید به هیچ کدام پاسخ دهید، چند لحظه دست ازخواندن بکشید. چند نفس عمیق کشیده، کمی آب بنوشید و یک خوراکی کوچک از قبیل کشمش ،مویز ، آب نبات و...بخورید.با این کار استرس را در خود کاهش داده و با آمادگیبیشتری به پاسخ گویی سوالات بپردازید.

11-هیچ گاه  روی سؤالی که نمی دانید ، خیلی صبر نکنید و وقتنگذارید ، چون بیشتر باعث افزایش اضطراب و نگرانی در شما می شود و از جواب دادن بهبقیه سؤالات نیز باز می مانید. این گونه سوالات را علامت گذاری کرده و به سراغسوال بعدی بروید تا در وقت خود صرفه جویی نمایید.

12-وقتخود را به گونه ای تنظیم کنید که حداقل ده دقیقه برای دوره سوالات وقت داشتهباشید.برای استفاده از حداکثر این وقت ، در مقابل سوالاتی که شک دارید علامتگذاشته و در این 10 دقیقه به چک کردن این سوالات و پاسخ آنها  بپردازید.

 

نویسنده: ندا نصیری.... چاپ در روزنامه همشهری

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)