محمدامين محمديانمحمدامين محمديان، تا این لحظه: 13 سال و 28 روز سن داره

محمدامين، يه گل پسر، يه تاج سر

٣٥‌درصد خانواده‌ها تک‌فرزند یا بدون فرزند هستند

1393/4/19 12:10
378 بازدید
اشتراک گذاری

رئیس سازمان ثبت‌احوال از ثبت ٨٠٠‌هزار ازدواج در سال خبر داد و گفت: ایران از لحاظ نرخ باروری در میان ٢٦‌کشور منطقه در رتبه بیست‌و‌پنجم قرار دارد و همچنین براساس آمارهای موجود ٣٥‌درصد ازدواج‌ها تک‌فرزندی یا بدون فرزند بوده است.

به گزارش مهر، محمد ناظمی‌اردکانی در همایش روز جهانی جمعیت افزود: در حال حاضر جمعیت ایران یک‌صدم جمعیت دنیاست و درمیان کشورهای جهان هجدهمین کشور هستیم. همچنین در کشورهای آسیا در رتبه دهم و در کشورهای منطقه و بعداز پاکستان و مصر در رتبه سوم قرار داریم.

وی به ترکیب سنی جمعیت ایران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ١٨‌میلیون‌نفر جمعیت کمتر از ١٥‌سال که کودک و نوجوان محسوب می‌شوند، در کشور زندگی می‌کنند و ٢٤‌میلیون‌نفر نیز ١٥ تا ٣٠‌سال دارند.

به گفته رئیس سازمان ثبت‌احوال جمعیت بیش‌از ٣٠‌سال، ٣٠‌میلیون نفر و جمعیت بیش‌از‌٦٠‌سال نیز ٦‌میلیون‌نفر را شامل می‌شوند.

وی با اشاره‌ به اینکه نرخ رشد جمعیت در حال حاضر ١.٣ است، گفت: در سال‌٦٥ نرخ رشد جمعیت ٣.٩‌درصد بود در‌حالی‌که امروز این نرخ به ١.٣ کاهش پیدا کرده است.

به گفته رئیس سازمان ثبت‌احوال سالیانه ٤٠٠‌هزار فوت در کشور اتفاق می‌افتد که دراین‌رابطه نیز میان کشورهای منطقه در جایگاه چهاردهم قرار داریم.

وی با اشاره‌به اینکه سالیانه ٨٠٠‌هزار ازدواج در کشور به ثبت می‌رسد، گفت: براساس آمارها ١١‌میلیون‌نفر در آستانه ازدواج قرار دارند و منتظر تشکیل خانواده هستند . میانگین سنی ازدواج نیز برای مردان ٢٧ و برای زنان ٢٤‌سال است.

پسندها (3)

نظرات (1)

arshia
22 تیر 93 14:52
سلام ممنان از حضورت نمیدونم قضیه چی بود ولی آدرسی که گذاشتی واسم باز نشد بعد دیگه به سختی پیدا کردم