محمدامين محمديانمحمدامين محمديان، تا این لحظه: 13 سال و 1 ماه و 8 روز سن داره

محمدامين، يه گل پسر، يه تاج سر

دارو دادن به بچه ها

1392/6/16 12:10
421 بازدید
اشتراک گذاری

سلام

مامان هنا بسیار عزیز که مامان دو تا دختر کوچولوی خوشگل و باهوش 1 و تقریبا 3 ساله هستند، یک پیشنهاد جالب برای این وبلاگ داده اند. اینکه هر کدام از ما مادر ها تجربه  و ترفند های موفق خودمان را در رابطه با موضوعات خاص مطرح کنیم تا همه ما بتوانیم به بهترین روش ممکن با بچه هامون رفتار کنیم. برای این پست موضوع "دارو دادن به بچه ها" رو انتخاب کرده ایم.

پس لطفا روش های موفق خودتون و یا ایده ها و روش های پیشنهادی تون رو در قسمت کامنت ها بنویسین تا با جمع آوری اونا بشه یه پست مفید در این مورد چاپ کرد.

اول من یعنی مامان کیاراد نظر خودم رو می گم.

وقتی کیاراد دو ماهه بود و من مجبور بودم بهش دارم بدم، شربت رو توی سرنگ می کشیدم و همزمان که داشت شیر می خورد از کنار دهانش نوک سرنگ رو وارد دهانش می کردم و آروم آروم سرنگ رو فشار می دادم تا حین مک زدن و قورت دادن شیر، دارو رو هم بخوره. البته گاهی طعم دارو رو دوست نداشت و شیر خوردن رو قطع می کرد ولی حجم دارو اونقدر زیاد نبود که خیلی طول بکشه و تا بچه بیاد مخالفت کنه دارو تموم می شد. (بعضی داروهای پودری رو هم که می شه حلشون کرد رو، توی شیر یا آب جوشیده ولرم حل می کردم و به همون روش فوق و در صورت کم بودن حجم در حد 1 سی سی، با قاشق می دادم بخوره و بعد بهش شیر می دادم که از دهانش دارو شسته بشه و بره توی معده اش.

بعد که بزرگتر شد از خوردن قطره اجتناب می کرد و من مجبور بودم قطره رو هم با قاشق بدم و در مورد قطره آهن که با دقت تمام دندوناش و لثه هاش رو با دستمال مرطوب و بعد با خوراندن آب می شستم.

الان هم هر وقت می خوام شربت بهش بدم رفتارم و قیافه ام رو طوری شاد نشون میدم که انگار شربت یه چیزی مثل جایزه هست و خوردنش یه مزیت محسوب میشه. خوشبختانه کیاراد هم با اشتیاق دارو می خوره.


منتظر نظرات شما هستیم...


مامان هنا عزیز:

راستش من مشکل دارم با دارو دادن. یعنی همراه کلی دنگ و فنگه.
ولی چیزهایی که تا حالا کمکم کرده یکی اینه که بینی دخترکوچیکه رو که یکسالشه با دست میگیرم اینطوری دهانش رو باز می کنه تا لااقل دارو رو توی دهنش بریزم. در مورد دختر بزرگه هم وقتی میخواستم شربت آهن بهش بدم توی شیشه یه کم شربت ابلیمو درست می کردم و همراهش شربت آهن رو هم میریختم. حقیقتش متوجه میشد اما به عشق خوردن شربت آبلیمو به روی خودش نمی اورد. اگرچه بعد از مدتی دیگه این روش هم جواب نداد!


مامان کاوه عزیز:

سلام. کاوه الان 8 ماهشه. از نوزادی خوب دارو می خورد و من با قاشق بهش می دادم اما الان چند ماهیه که قطره مولتی ویتامین رو خوب نمی خوره . من قطره رو با قطره چکون ته حلقش به حالت نیمه خوابیده می چکونم و بعدش بهش با لیوانش آب می دم. قطره آهن هم همینطور. مقاومتی نمی کنه و ظاهرا خوششم می آد. بقیه دارو ها رو هم اگه حل شدنی تو آب باشه با قاشق می دم و اگه شربت باشه بازم با قطره چکون می دم.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)