محمدامين محمديانمحمدامين محمديان، تا این لحظه: 13 سال و 1 ماه و 3 روز سن داره

محمدامين، يه گل پسر، يه تاج سر

اسباب بازي ساده و دور شدن استرس از زندگي

1392/9/20 19:15
252 بازدید
اشتراک گذاری

يك فوق تخصص اطفال گفت: محققان نشان داده‌اند که اسباب بازي‌هاي ساده‌اي که بتواند حس خلاقيت، کاوش و تحرک فکري را در کودک به وجود آود، موجب مي شود که استرس کودک کم شود و او را قادر مي‌سازد تا در آينده بتواند با استرس‌هاي زندگي به خوبي برخورد کند.

دکتر جواد فيض با اشاره به اينکه والدين بايد شرايط مناسبي براي رشد و پرورش مغز کودک فراهم کنند، گفت: اگر براي کودک، محل مناسب براي بازي و اسباب بازي که بتواند کاوش، تحرک، خلاقيت و تصورات و تخيلات او را تحريک کند و دوست هم سن و سالي که بتواند با او بازي کند وجود داشته باشد، شرايط بسيار مناسبي براي رشد و پرورش مغز او فراهم مي شود.

وي با تاکيد بر اينکه لزومي ندارد براي رشد مغزي کودک از اسباب بازي‌هاي گران قيمت استفاده شود، گفت: والدين نبايد تصور کنند که با خريدن اسباب بازي‌هاي گران قيمت خدمت مهمي به فرزند خود مي‌کنند.

اين فوق تخصص اطفال با اشاره به تحقيقات انجام شده گفت: محققان نشان داده‌اند که اسباب بازي‌هاي ساده‌اي که بتواند حس خلاقيت، کاوش و تحرک فکري را در کودک به وجود آورد، موجب مي‌شود که استرس کودک کم شود و او را قادر مي‌سازد تا در آينده بتواند با استرس‌هاي زندگي به خوبي برخورد کند. اسباب بازي‌ها بايد از جنسي باشد که زود شکسته نشده تا موجب رنجش کودک نشود.

دکتر فيض گفت: والدين بايد با بازي کردن با کودک زمان‌هاي با نشاطي را به وجود آورند، اگر مادر تماس‌هاي فيزيکي با کودک برقرار نکند، بازي کردن با کودک نتيجه و ارزشي ندارد.

وي در ادامه افزود: کودکاني که در تمام دوران کودکي در يک گوشه نشسته باشند، مغز آنها رشد کافي را نکرده و توان ندارند در آينده کارهاي مثبتي را انجام دهند، اين افراد نمي توانند درهاي بسته زندگي را باز کنند و از درهاي باز هم نمي توانند عبور کنند.

اين فوق تخصص اطفال گفت: مادرها مي توانند در بازي با کودکان فعاليت‌هايي مانند جست و جو کردن و پنهان شدن، بازي چهره به چهره، بازي با پر يا گلوله پنبه (با فوت کردن آن کودک سبکي و به هوا پريدن را احساس کند)، حباب درست کردن، خيمه شب بازي و بازي با تلسکوپ را انجام دهند.

دکتر فيض در پايان افزود: اگر پدر و مادر به هر صورتي بتوانند سيستم کنجکاوي و کاوشگري کودک را تحريک کنند، اساس رشد مغزي او را پايه گذاري کرده‌اند.

 

منبع : ايسنا

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)