محمدامين محمديانمحمدامين محمديان، تا این لحظه: 13 سال و 21 روز سن داره

محمدامين، يه گل پسر، يه تاج سر

چگونه با کودک 3 تا 6 سال درباره صحنه‌های خشونت آمیز رسانه صحبت کنیم؟

1393/4/14 14:18
288 بازدید
اشتراک گذاری

اگر جزو آن دسته از پدر و مادر هایی هستید که نگران مواجهه کودک خردسالتان با صحنه‌­های خشن رسانه هستید فعالیت­‌های زیر را انجام دهید:

درباره منطق زندگی واقعی با کودکتان صحبت کنید.

اگر صحنه‌­های خشنی که در رسانه می‌­بیند در زندگی واقعی برای خودش اتفاق بیفتد چه احساسی خواهد داشت؟ در زندگی واقعی مباشرت کردن در جرم چگونه اتفاق می‌­افتد و به عبارت دیگر ما چه‌­وقتی مجبور می­شویم خطایی انجام دهیم؟

 

به طور خلاصه آنچه که در صحنه خشن در رسانه اتفاق افتاده است را با صدمه‌­ای که فرد با وقوع همان اتفاق در زندگی واقعی می‌­بیند را مقایسه کنید.

 

2.برای کودک خود توضیح دهید که خشونت راه حل مشکلات نیست.

 

برای کودک خود توضیح دهید که تخریب یا صدمه زدن به دیگران مشکلات را حل نمی­کند . به کودک خود یادآوری کنید که وقتی یک کارتون خشن را می‌بیند در کارتون صحنه‌­های مختلف حل شدن مشکل کاراکترهای کارتونی را بعد از وقوع خشونت  نمی‌بیند و کاراکترها در آن صحنه‌ها تنها خشونت را بدون فکر کردن به عواقبش به کار می­‌برند.

 

به کودکتان یاد دهید راه­ حل‌­های خلاقانه و هوشمندانه‌­ی صلح‌­آمیز را می‌­تواند برای حل یک مسئله پیشنهاد دهد.

 

3. عصبانی شدن و خشم یک امر طبیعی است.

 

خشم یک واکنش طبیعی است و ممکن است برای همه اتفاق بیفتد آنچه که باید برای کودکتان توضیح دهید این است که نحوه مواجهه با خشم و ابراز آن مهم است.

 

 به کودکتان بگویید،اگر کاراکترهای یک فیلم یا بازی با خشونت به هم آسیب می­رسانند شاید به این دلیل است که یاد نگرفته‌­اند که چگونه باید با خشمشان را ابراز کنند . شاید اصلا در همین زمان کودک شما مصادیقی از کاراکترهای رسانه‌ای را در ذهنش داشته باشند که نحوه برخورد در هنگام خشم را بلد بوده‌­اند و تمایز را در این مسئله یاد بگیرد!

پسندها (2)

نظرات (0)