محمدامين محمديانمحمدامين محمديان، تا این لحظه: 12 سال و 11 ماه و 24 روز سن داره

محمدامين، يه گل پسر، يه تاج سر

زلزله است يا بچه؟!

1393/9/9 11:00
446 بازدید
اشتراک گذاری

بازی برای بچه‌ها، حکم زندگی و نهایت خوشی را دارد؛ شور، هیجان، انرژی مضاعف و فعالیت بالای بدنی که انگار تمامی هم ندارد، اما وقتی شیطنت‌ و بازی‌گوشی بچه‌ها گل می‌کند، پدر و مادر به چه‌کنم می‌افتند که خرابی‌های کودک خود را چطور از بین ببرند. 

بازی با مدادرنگی و احیانا کشیدن نقاشی روی دیوار، یکی از خراب‌کاری‌های معمول کودکان است ولی حالا که اتفاق افتاده، نگران نباشید. ما راه‌حل پاک شدن رنگ از روی دیوار را برایتان توضیح می‌دهیم.

﷯ پاک کردن لکه‌های مدادرنگی
لکه‌های مدادرنگی روی دیوار را به وسیله یک مسواک کهنه و کمی خمیردندان پاک کنید. شما همچنین می‌توانید برای پاک کردن خطوط مدادرنگی روی دیوار گچی، مقداری جوش شیرین را درون آب حل کنید و با پنبه روی خطوط بکشید تا تمیز شود.
﷯ پاک کردن جای انگشت‌های آلوده
در خانه بسیار اتفاق می‌افتد که جای انگشت بچه‌ها یا گاهی بزرگ‌ترها روی دیوار بماند. برای برطرف کردن اثر انگشت بچه و لکه‌های روی دیوار، یک سیب‌زمینی را نصف کنید و چندین‌بار نصف آن را روی دیوار بمالید و سپس با یک اسفنج، جای لکه را پاک کنید. توجه داشته باشید که این دستور برای دیوارهای رنگ روغنی و پلاستیکی مفید است.
﷯ برای پاک کردن لکه‌های سیاه از روی دیوار گچی
البته این لکه‌ها به طور کامل محو نمی‌شوند ولی شما می‌توانید با کمی جوش شیرین که در آب حل کرده‌اید و به وسیله پنبه، این لکه‌ها را از بین ببرید. به این ترتیب که پنبه‌ها را درون محلول جوش شیرین و آب گذاشته و روی لکه‌ها بکشید.
﷯ استفاده از لاک رنگی، خمیردندان و شانه در خانه‌داری
از نخ دندان برای محکم کردن پارچه چتر به میله‌های باریک آن کمک بگیرید. استقامت این نخ، مانع پاره شدن و جداشدن چتر در روزهای بارانی می‌شود که باد با سرعت زیاد می‌وزد. 
حتما برایتان پیش آمده که برای نصب‌ کردن ساعت دیواری یا قاب عکس به دیوار اتاقتان، با چکش روی انگشت‌تان بزنید. یک راه‌حل ساده برایتان سراغ داریم؛ از این به بعد از دندانه‌های ریز شانه برای نگه داشتن میخ روی دیوار استفاده کنید.اگر یک کیف لوازم آرایش قدیمی دارید و تصمیم دارید آن را با یک کیف جدید عوض کنید، بهتر است از کیف قدیمی خود برای نگه داشتن مدادرنگی‌ها و مدادشمعی‌های فرزندتان استفاده کنید.

منبع: روزنامه شهرآرا

 

پسندها (1)

نظرات (0)