محمدامين محمديانمحمدامين محمديان، تا این لحظه: 13 سال و 14 روز سن داره

محمدامين، يه گل پسر، يه تاج سر

کنجکاوی های کودکانه را مدیریت کنید

1394/5/31 20:39
451 بازدید
اشتراک گذاری

ریشه بسیاری از رفتارهای فرزندانمان بی‌آنکه بدانیم در نحوه برخوردهای خود ماست، از این رو می‌گویند که نباید کسی غیر خودت را سرزنش کنی. 

 

انحرافات جنسی فرزندان هم یکی از همین مقوله‌هاست که دقیقا از رفتارهای ناآگاهانه ما سرچشمه می‌گیرد، البته این واضح است که هیچ‌کدام از ما نمی‌خواهیم که این اتفاق بیفتد؛ اما فقط نخواستن هم که دردی را دوا نمی‌کند. برای این منظور به‌جای پاک‌کردن صورت مسئله باید به‌دنبال آگاهی بیشتر در این زمینه بود. در ادامه چند توصیه دینی و ارزشمند دراین‌باره را با هم مرور می‌کنیم.

﷯بنا به توصیه منابع دینی لازم است قبل از اینکه کودکان به سن تمیز و کنجکاوی برسند، محل خواب آن‌ها را از یکدیگر جدا کنید. ‌‌‌

﷯با وجود اینکه در اسلام به محبت و نوازش‌کردن و بوسیدن بچه‌ها سفارش شده است، از بوسیدن و در آغوش گرفتن کودکان نامحرم پس از سن معین منع شده‌ایم؛ چراکه این موضوع عاملی برای تحریک آن‌ها و بلوغ زودرسشان است.

﷯اگر کودکان از شما سوال جنسی می‌پرسند، آن‌ها را ندیده و نشنیده نگیرید؛ چراکه جوابشان را از جای دیگری پیدا خواهند کرد. بنابراین جواب چنین سوالاتی را تا ١٢‌سالگی اسکاتی (ساکت کردنی) و بعد از آن اقناعی بدهید تا او به‌دنبال منبع دیگری برای جواب پرسش نباشد.

﷯کودکان به دلیل کنجکاوی برای شناخت دنیای اطراف خود به جستجو در هر چیزی ازجمله بدن دیگران می‌پردازند، لذا تلاش می‌کنند تا از موضوعات ناشناخته سردربیاورند. این مسئله در کودکانی که شاهد روابط جنسی بوده‌اند یا در محیط‌های نامناسبی زندگی می‌کنند، بیشتر حساسیت ایجاد می‌کند.

﷯والدین باید در پیشگیری از آسیب‌های دوران کودکی و نوجوانی مدیریتی پویا و توانمند داشته باشند و مراقب باشند تا شرایط محیطی برای کنجکاو شدن کودکان برای آن‌ها فراهم نشود. خیلی از کنجکاوی‌های کودکانه معمولا از طریق یک عامل بیرون شدن می‌گیرد و این مسئله اهمیت مقابله با عوامل بیرونی را به خوبی نشان می‌دهد. در چنین مواقعی کودکان را دعوا، سرزنش و شرمسار نکنید، بلکه مسیر بازیشان را تغییر دهید. به آن‌ها بفهمانید که اگر سوالی در این زمینه‌ها دارند باید از خود شما بپرسند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)